prolézačky suprafort
prolézačky suprafort
Sportovní a zábavní sestavy
Přejít na obsah

Cviky na žebřinách a ribstole - cvičení pro děti a dospělé

Ribstol, který je původem ze Švédska, je bez pochyb jedním z nejvhodnějších sportovních nářadí pro domácí prostředí. Jednoduché, kompaktní a víceúčelové nářadí nemá prakticky žádné věkové omezení. Cviky na žebřinách posilují svaly, zlepšují imunitu a zároveň podporují intelektuální vývoj dítěte.

Když začne dítě ve škole číst a psát, bude vystaveno značné fyzické námaze. Aby vydrželo sedět v lavici a aby to ustálo bez problémů, je dobře ho na to dopředu připravit pomocí pravidelného cvičení. Žebřiny SUPRAFORT poslouží jako nejlepší pomocník v přípravě budoucího školáka.
Cviky na žebřinách

Cviky na ribstole aneb obtížnost je velmi různorodá

 
Je pravda, že hrazdu jste možná jako školáci bytostně nesnášeli, ale s věkem se mění různé názory i osobní preference. Kantoři to s námi vlastně mysleli dobře, i když byl onen úmorný dril někdy až nesnesitelný. V posledních letech jsou ribstole s hrazdou k vidění i mimo klasické posilovny a fitness centra, stále častěji jsou přímo u nás doma – a ruku na srdce, máme je opravdu rádi. Tělocvična, která zabere jen minimum prostoru a hodí se skvěle do menších bytů, snad ani není co dodávat. Tedy jen – pojďme se podívat, kolika způsoby se v ní dá vlastně cvičit!
Co všechno se dá na žebřinách cvičit?

Začněte cvičit na žebřinách pomalu, pětkrát je pro začátek dost

 
Nepřekonávejte rekordy, pět přitáhnutí se je pro člověka, který zatím nemá dobrou fyzičku, dobrý začátek, na který lze později navázat. Doplňte cviky na žebřinách třeba rotopedem, joggingem po ranním parku nebo občasným zvedáním činek, určitě se budete brzy cítit o poznání lépe. Představme si pár možností na téma ribstole a hrazda…

1.      Vis na hrazdě.
 
Ideální třeba pro bolavá záda a krk, což je bohužel častý fenomén kancelářských povolání. Při visu se držíte hrazdy, nohy směřují pozvolna dolů a celé tělo by mělo být (maximálně) uvolněné. Při visu můžete pohybovat nohama, natáčet tělo do stran – v zádech byste měli cítit určitý tah2. Pro začátek stačí třeba jen patnáct nebo dvacet vteřin, začněte pozvolna, a nakonec se dopracujte k celé minutě. Opakování několikrát za den zajistí efektivní účinky nejen na bolavou šíji a ramena. Vis je možný i díky gymnastickým kruhům, ale to už je jiná kapitola. A můžete se přitahovat i jednoruč, ale takové cvičení je už spíš pro ostřílené mazáky tělocvičen.

2.      Přitahování nohou.
 
Naráz posilovat břišní i stehenní svaly a dopřát si i pocit příjemné masáže. A ještě k tomu všemu zaměstnat ruce, které budou stále silnější. Začněte s pokrčenýma nohama a přitahujte je velmi pomalu, když visíte na hrazdě – cvik je efektivní nejen pro děti, ale i dospělé. Přítahy nohou ve visu vytvarují břicho, pokud při zvedání nohy vytáčíme do stran, posilujeme nejvíce právě šikmé břišní svaly. Existují i tzv. břišní shyby, ale opět, jde hlavně o námět pro pokročilé a fyzicky zdatné. Při nich si zaháknete v hrazdě nohy a přitáhnete se vzhůru k nim – boxeři a hokejisté právě takto trénují docela často, nejen na filmovém plátně.

Cviky na břicho

3.      Vis vzhůru nohama
 
Pokud je to možné, zařaďte i cvik, který je vlastně spíš relaxací – děti (pokud tento cvik nezakazuje přímo lékař) i dospělí visí chvilku vzhůru nohama, lépe se jim prokrví mozek a dočkají se příjemného uvolnění. Jde o ideální doplněk na závěr celého procesu, který může trvat postupně až celé desítky minut.


Proč hrazda?

 
Hrazda jednoduše nahradí vše, žebřiny s hrazdou pak ještě násobí možnosti využití. Pravda, na první pohled vyhlíží hrazda docela náročně, ale správným sestavením cviků posílíte ruce, ramena, břišní, prsní i zádové svaly – pracujete jen s vlastní vahou, bezpečně a vlastním tempem. Efekt je znát takřka hned!

Úchop může mít mnoho různých podob
 
Důležité je vzít v potaz například i šířku úchopu. Pokud totiž bude úchop relativně široký, procvičujete spíš záda, užší úchop pak důkladně prověří paže. Ruce rozhodně nepropínejte naplno, protože takovým stylem cvičení neuděláte radost kloubům a vazům.

Výhodou žebřin od Suprafort je, že s nimi mohou cvičit nejen děti školou povinné, ale i jejich rodiče. A když cvičí celá rodina, dostáváte náramnou motivaci pokračovat, zlepšovat se a žít tak, abyste dávali svým ratolestem ideální životní příklad.
Žádné civilizační choroby, skvělá fyzička, která podpoří i lepší duševní kondici. Co víc si přát, když se řekne cvičení na ribstole?

Pár nejjednodušších cviků pro děti


Vis na hrazdě. Rodinné závody na dětských žebřinách nebo zápis výsledků, aby se mohly zítra dnešní rekordy překonat, to vše jsou způsoby jak naučit dítě dosáhnout toho, co se ještě dnes zdá nemožné.
Cvik pro pokročilejší - visení na jedné ruce. Příklad rodičů by měl inspirovat.
A zásadou je chválit, chválit, chválit.  Často opakujte: „Vidíš to, dřív jsi vydržel jenom do 3. a dnes klidně umíš do 15. Ty jsi šikula!

Přitahování nohou (nejdřív pokrčených a později i rovných) k bříšku za visení na hrazdě nebo ribstolu posiluje najednou ruce, břišní a přední stehenní svaly a také masíruje vnitřní břišní orgány.
Když se dítě otočí a bude přitahovat chodidla k hýždím, cvičí hýžďové a zadní stehenní svaly.

Na závěr je dobré chvíli viset vzhůru nohama, pokud nemá dítě zákaz od doktora. Tento cvik zlepšuje krevní zásobení mozku.

Pravidelné cvičení je nejlepší závislost, kterou u svého dítěte můžeme vypěstovat.  Doufáme, že naše doporučení a dětské žebřiny SUPRAFORT pomohou Vašemu dítěti k ještě pevnějšímu zdraví!

Hlasování: 4.8/5
Kontakt:
SUPRAFORT / Divikom, s.r.o.
Pražská 636
25241 Dolní Břežany
Praha-Západ
tel.: +420 773 07 03 07
Způsoby platby
Pracovní doba:
po-pá, od 09:00 do 17:00
Návrat na obsah