prolézačky suprafort
prolézačky suprafort
Sportovní a zábavní sestavy
Přejít na obsah

Tipy na cvičení s vlastní váhou doma

Holdovali mu už antičtí Řekové a rozhodně věděli proč! Je nejjednodušší, nepotřebujete k němu žádné složité stroje, nabízí se možnost cvičit v pohodlí domova, svým vlastním tempem a s naprostým klidem, vnějším i vnitřním – což je velmi důležité nejen pro začátečníky. Mimochodem, když už jsme u toho začátku, zkuste to třeba ještě dnes. Mezi cvičení s vlastní váhou se počítají i kliky, shyby nebo dřepy a výpady, tedy věci v podstatě velmi jednoduché…

Hubněte nebo se udržujte v dobré kondici pomoci cvičení s vlastní váhou


Snadné cviky, kvůli nimž nemusíte do fitness center. Když bude venku hezky, zacvičíte si i na zahradě, pokud bude pršet, tak doma na žíněnce. Domácí cvičení s vlastní váhou je vůbec nejlepší i když chcete shodit přebytečná kila a nehodláte při tom budit pozornost ostatních, která by vás mohla spíše demotivovat. Statický klik, který zpevní střed těla a břišní svaly, ale také výpady s výskokem, které jsou zaměřené spíše na dolní část postavy.

Vhodné cvičení s vlastní váhou pro ženy jsou třeba tzv. vysoká kolena. Redukce břišního tuku, zlepšení proudění krve, cvik samotný je technicky spíše nenáročný, a přesto pomůže spálit velké množství kalorií. Zkuste i kliky, které zbytečně nedělte na pánské a dámské, stačí v zásadě jedno jediné – nemít pokrčené nohy. Mezi ideální cvičení s vlastní váhou pro muže patří například dřepy s výskokem nebo výpady do strany, zvané též „side lunge“.

Pravidelně – a pokud možno také intenzivně


Cvičení s vlastní váhou těla vyžaduje čas, ale nenechte se mýlit, protože nemusíte věnovat této pohybové aktivitě deset hodin týdně, abyste viděli okamžitý efekt. Lepší bude, když si na cviky zvyknete s železnou pravidelností a dáte si reálná předsevzetí, jinak totiž skončíte už po pár dnech nebo týdnech. Krátký a intenzivní trénink je pro začátek ideální, frekvence dvakrát týdně bude na úvod jistě vhodnější, zvláště pokud začínáte doslova od nuly. Zátěž nebo tempo upravujte jen velmi pozvolna…

Efektivní plán pro cvičení s vlastní váhou počítá s přiměřeností, ale také vytrvalostí. Pokud skončíte, zvláště při snaze zhubnout vás může zaskočit jojo efekt, svaly se musí také pravidelně udržovat, jinak zákonitě ochabují. Pro začátečníky je právě tento typ cviků nejvhodnější, rovnoměrně totiž pomůže zpevnit celé tělo. Cvičení se zátěží počká na dobu, až budete opravdu připraveni. Sami poznáte, že bylo jen dobře, když jste nic neuspěchali, zejména v začátcích.

Monotónní cvičení prakticky nemá žádný smysl…


Pořád jen jeden nebo dva cviky, dokola, bez originality, bez nejmenší změny? Bohužel, to je zcela špatný přístup! Mnohem lepší bude protočit více různých cviků, cvičení doma s vlastní váhou může obsahovat kliky, dřepy, výpady i cyklistické sklapovačky nebo například takzvané dynamické prkno, které je velmi podobné klasickým klikům. Bez změny budete stagnovat, cvičení bude k ničemu. Cílem je zde zahřát co nejvíce svalů najednou, během jednoho cvičebního procesu. Půjde to? Pak si můžete, pokud vydržíte s úsilím, už brzy gratulovat!

Můžete zkusit i hrazdu, žebřiny nebo další pomocníky, cvičení s vlastní váhou pak přinese ještě lepší výsledky a časem můžete zapojit i činky, klasické kardio v podobě rotopedu a orbitreku, posilování na bench a tak podobně. Fantazii se totiž meze rozhodně nekladou, i když začátky mohou být dosti těžké. Přemoci vlastní lenost, zvláště pokud vykonáváte kancelářské povolání, je však mimořádně důležité!

Každý klik nebo dřep se počítá, znamená o trochu lepší kondici, další spálené kalorie navíc. Kolik zvládnete opakování, při správně provedené technice, abyste si nic zbytečně neulehčovali? Přesně tohle je klíčová otázka, u které můžete sledovat postupný pokrok. Nebojte se ale také zapojit moderní technologie v podobě fitness náramků, zapisujte si podrobnosti ze cvičení online a mějte ze sebe radost – pochlubte se úspěchy i na sociálních sítích, blízcí vás jistě podpoří v aktuálním úsilí!
Kontakt:
SUPRAFORT / Divikom, s.r.o.
Pražská 636
25241 Dolní Břežany
Praha-Západ
tel.: +420 773 07 03 07
Způsoby platby
Pracovní doba:
po-pá, od 09:00 do 17:00
Návrat na obsah